Starfelt

RMA Ansökan

 

Hantering av inskickad RMA-ansökan:

 

RMA Ansökan

När vi har granskat servicerapporten tilldelas ni ett RMA-nummer och blir underrättade via e-post. RMA-nummer skall alltid tydligt anges på inskickat gods. OBS! Utan RMA-nummer hamnar produkten sist i kön och ses över i mån av tid.

 

För att service ärendet ska kunna hanteras korrekt är det viktigt att formuläret blir i fyllt på rätt sätt.

Vänligen läs nedanstående information innan ni fyller i servicerapporten.



Giltighetstid på RMA-nummer:

RMA-numret är giltigt i 8 dagar, inom denna period skall produkt för service ha ankommit Starfelt Company AB. Service som ankommer efter giltighetstid ses över i mån av tid.

 

Garanti:

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad för reparation.

 

Vid garantianspråk ska inköpsbevis bifogas.

 

Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. X-faders och andra slitagedelar innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

 

I övrigt hänvisas till leveransvillkor enligt LLB2003ÅF.

 

Servicehantering:

 

Vi testar produkten enligt den angivna felbeskrivningen och den skall klart beskriva hur felet yttrar sig.

 

För felfria produkter som inskickas, eller för produkter var fel uppkommit genom uppenbar brist vid hantering eller en direkt felaktig användning, debiteras undersökningsavgift respektive serviceavgift och returfrakt.

 


 

Garanti på utförda reparationer:

På alla reparationer lämnas 3 månaders garanti.

 

Frakt till Starfelt Company AB:

Det är kundens ansvar att produkten förpackas väl för att minimera risken för transportskador till Starfelt Company AB, fraktföretagets packanvisningar gäller. Vid undermålig förpackning på inkommande produkter för service tas en extra emballageavgift ut 50:- ex.moms vid återsändandet av produkten.

 

OBS! Rök/hazemaskiner skall alltid tömmas på vätska innan de skickas.

 

Retur av servad produkt:

Leverans sker med Posten eller DHL. Transporten sker på mottagarens risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren vid försändelsens mottagande.

 

Undersökningsavgift:

Undersökningskostnad: 476:-/595:- exkl/inkl.moms.

 

Serviceavgift: 476:-/595:- exkl/inkl.moms per påbörjad halvtimme.

 

Kontaktuppgifter:

Serviceavdelningen tar emot telefonsamtal mellan 10.00-12.00 måndag till onsdag. Övrig tid, vänligen kontakta support@starfelt.se

 

#- märkta rutor är obligatoriska.


OBS! En RMA ansökan för varje produkt!

# Inskickad av
# Kontaktperson
# Returadress gata/box
Ägare
# Returadress postnr/ort
# Tel./Mobil
   
# Produkt för service
# Serienr
# Köpt av
# Inköpsdatum
Fakturanr. samt Kvitto/garantibevis måste bifogas vid garantianspråk!

Ingående tillbehör
# Felbeskrivning/Information

Jag (ägare/inlämnare/inskickare av ovanstående produkt) har lämnat korrekta serviceuppgifter
      och har tagit del av all ovanstående information.
Namn
E-postadress
Skriv in kontrollkoden 85224 i rutan