Service – RMA

Hantering av inskickad RMA-ansökan

Efter att vi har granskat RMA-ansökan tilldelas ni ett RMA-nummer och blir underrättade via e-post och kan därmed skicka in produkten för service. RMA-nummer skall alltid tydligt anges på inskickat gods. OBS! Utan RMA-nummer hamnar produkten sist i kön och ses över i mån av tid.

För att serviceärendet ska kunna hanteras korrekt är det viktigt att formuläret blir ifyllt på rätt sätt.

Giltighetstid på RMA-nummer

RMA-numret är giltigt i 8 dagar, inom denna period skall produkt för service ha ankommit Starfelt Company AB. Service som ankommer efter utgången giltighetstid ses över i mån av tid.

Garanti

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad för reparation.

Vid garantianspråk ska inköpsbevis bifogas.

Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden. Slitagedelar innefattas ej av garanti. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

I övrigt hänvisas till leveransvillkor enligt LLB2003ÅF.

Servicehantering

Vi testar produkten enligt den angivna felbeskrivningen och den skall klart beskriva hur felet yttrar sig.

För felfria produkter som inskickas, eller för produkter vars fel uppkommit genom uppenbar brist vid hantering eller en direkt felaktig användning, debiteras undersökningsavgift 476:- exkl.moms respektive serviceavgift och returfrakt.

Garanti på utförda reperationer

På alla reparationer lämnas 3 månaders garanti.

Frakt till Starfelt Company AB

Det är kundens ansvar att produkten förpackas väl för att minimera risken för transportskador till Starfelt Company AB, fraktföretagets packanvisningar gäller. Vid undermålig förpackning på inkommande produkter för service, tas en extra emballageavgift ut 50:- ex.moms vid återsändandet av produkten.

OBS! Rök/hazemaskiner skall alltid tömmas på vätska innan de skickas.

Skicka service till

Tillsammans med ditt tilldelade RMA-nummer får du information om fraktadress.

Retur av servad produkt

Leverans sker med av Starfelt valfritt transportföretag, oftast med Postnord. Skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren vid försändelsens mottagande.

Undersökningsavgift och serviceavgift

Undersökningskostnad

476:-  / 595:- exkl / inkl.moms.

Serviceavgift

476 kr / 595 kr exkl / inkl.moms per påbörjad halvtimme.

Supporttider och kontakt

Supporttider

Telefontider tisdag till onsdag 10.00-12.00.

Kontakt

Telefon 0303-24 56 70
E-post: support@starfelt.se

RMA-ansökan

En ansökan per produkt!