Starfelt Company AB
KUNDTJÄNST 0303 - 24 56 70
BLI ÅTERFÖRSÄLJARE

Allmänna försäljningsvillkor

 

Kreditupplysning:
Vid inköpsansökan görs en kreditupplysning för en ekonomisk bedömning.


Priser:
Alla priser i SEK. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles.
Angivna priser i denna lista är exkl. moms.
Betalningsvillkor:
Kortbetalning eller postförskott. 20 dagar kredit endast till godkända kreditkunder.

 

ÅF-inloggning:
Inloggningen är strikt personlig och får ej lämnas ut. Starfelt Company ansvarar inte för eventuella konsekvenser i samband med missbruk eller olovligt bruk av mitt företags inloggningsuppgifter. Vid misstanke om missbruk kan inloggningen stängas av utan förbehåll.

 

Fraktvillkor Sverige:
Leverans med PostNord Parcel, max 30kg. Taxa är 88:-/kolli för vikt < 25kg eller volym < 89 liter, denna volym ger volymvikt av 25kg. Större paket kostar 4:00/kg verklig- eller volymvikt.
Vikt > 30kg eller > 5 kolli används PostNord Pallet till självkostnadspris. Pallavgift 90:-.
För beställda men ej avhämtade sändningar debiteras kunden alla fraktkostnader och tillhörande omkostnader i efterhand.


Fraktvillkor Norge, Danmark och Finland:
Leverans sker från dörr till dörr med DPD PostNord DPD utrikes. Taxa för frakt och emballage är 383:-/kolli med maxvikt 30 kg. (Pall till Norge tar c:a en vecka, p.g.a. att momsen skall betalas innan godset lämnas till kund.)
Tullens avgift på 275:- tillkommer på frakt till Norge och Åland.


Leveransvillkor:
Transporterna sker på mottagarens risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren (ex. PostNords chaufför) vid försändelsens mottagande samt till fraktföretaget centralt ex. Via telefon eller hemsida.
Sökning av PostNord Parcel kan göras på www.postnord.se


Reklamationer:
Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar från leveransdatum för att beaktas.


Returer:
Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas.
Frakter i samband med retur står kunden för. Får ej beläggas med lösen.


Servicekostnad:
476:-/påbörjad halvtimme. En undersökningskostnad på 476:- debiteras om varan är felfri.


Huvudservice:
Starfelt Company AB, SE-442 40 Kungälv, tel: 0303-245670
Serviceansvarig: Firma Sören Blom Musik Musik.
Servicefrågor besvaras av Sören Blom måndag-tisdag per E-post


Garanti:
1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling eller felaktigt/ovarsamt handhavande. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad.
Inköpskvitto samt noggrant ifylld servicerapport måste bifogas.
Servicerapport ifylls på  RMA-ansökan
Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden.
X-faders och andra slitagedelar innefattas ej av garanti.
3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

I övrigt hänvisas till leveransvillkor enligt LLB 93.