Bli återförsäljare

För att bli återförsäljare behöver du göra en inköpsansökan. Du fyller i det enligt formuläret nedan. När du har skickat in den och vi har godkänt inköpsansökan kommer vi att skicka ut inloggningsuppgifter till B2B-webshop. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. 

Är du slutförbrukare? 

Du är varmt välkommen att kontakta oss – vi svarar gärna på frågor och hjälper till med att hitta en återförsäljare nära Dig!  

Vad får du som återförsäljare?

Inköpsansökan

1 Allmänt 

1.1. Läs mer om vår Integritetspolicy

1.2. Vid inköpsansökan görs en kreditupplysning för en bedömning.

1.3. Inloggningen till webshop är strikt personlig och får ej lämnas ut. Starfelt Company ansvarar inte för eventuella konsekvenser i samband med missbruk eller olovligt bruk av ert företags inloggningsuppgifter. Vid misstanke om missbruk kan inloggningen stängas av utan förgående avisering.

2 Betalning och pris

2.1. Kortbetalning. 20 dagars kredit endast till godkända kunder.

2.2. Alla priser i SEK. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles. Angivna priser i försäljningsvillkor är exkl. moms.

3 Frakt och leverans

3.1. Transporterna sker på avsändarens (DAP) risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren (ex. PostNords chaufför) vid försändelsens mottagande samt till fraktföretaget centralt ex. via telefon eller hemsida. Sökning av PostNord Parcel kan göras på www.postnord.se OBS! Inget fraktbolag garanterar leveranstider, var ute i god tid med dina beställningar!

3.2. Webshop enhetsfrakt: 128:- per order/företagsadress inom Sverige med ordinarie fraktsätt.

3.3. I övriga fall kontakta oss.

3.4. Frakt till övriga länder, kontakta oss.

3.5. För beställda men ej avhämtade sändningar debiteras kunden alla fraktkostnader och tillhörande omkostnader i efterhand.

4 Reklamationer och returer

4.1. Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar från leveransdatum för att beaktas.

4.2. Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Produkten skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas.

4.3. Frakter i samband med retur står kunden för. Får ej beläggas med lösen.

5 Service och garanti

5.1. Huvudservice utförs av Starfelt Company AB, SE-442 40 Kungälv, tel: 0303-245670.

5.2. Serviceansvarig firma Sören Blom Musik Musik.

5.3. Servicefrågor besvaras av Sören Blom tisdag-onsdag per E-post.

5.4. Servicekostnad 476:-/påbörjad halvtimme. En undersökningskostnad på 476:- debiteras om varan är felfri.

5.5. 1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges.

5.6. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom oriktiga ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling/bristfällig montering, felaktigt/ovarsamt handhavande eller bristfälligt underhåll.

5.7. Garanti gäller endast om köparen reklamerat felet inom skälig tid (normalt 14 dagar) från det han upptäckt eller borde ha upptäckt felet.

5.8. Starfelts ansvar omfattar endast avhjälpandet av bristfälligheten på den levererade apparaten.

5.9. Starfelts ansvar omfattar således ej t.ex. kostnader som förorsakats av eventuellt produktionsbortfall, hyra av ersättningsapparat eller kostnader p.g.a ersättning till tredje man etc, ej heller köparens uteblivna vinst eller annan indirekt förlust.

5.10. Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad.

5.11. Inköpskvitto samt noggrant ifylld servicerapport måste bifogas.

5.12. Servicerapport ifylls på  RMA-ansökan

5.13. Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden.

5.14. Normala slitagedelar innefattas ej av garanti.

5.15. 3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

5.16. I övrigt hänvisas till garantivillkor enligt LLB2013G.