Bli återförsäljare

För att bli återförsäljare behöver du göra en inköpsansökan. Du fyller i det enligt formuläret nedan. När du har skickat in den och vi har godkänt inköpsansökan kommer vi att skicka ut inloggningsuppgifter till B2B-webshop. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. 

Är du slutförbrukare? 

Du är varmt välkommen att kontakta oss – vi svarar gärna på frågor och hjälper till med att hitta en återförsäljare nära Dig!  

Vad får du som återförsäljare?

Inköpsansökan

Fakturaadress

Leveransadress

Integritetspolicy

Läs mer om vår Integritetspolicy

Kreditupplysning

Vid inköpsansökan görs en kreditupplysning för en bedömning.

Priser

Alla priser i SEK. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles.
Angivna priser i denna lista är exkl. moms.

Betalningsvillkor

Kortbetalning, 20 dagar kredit endast till godkända kunder.

ÅF-inloggning

Inloggningen är strikt personlig och får ej lämnas ut. Starfelt Company ansvarar inte för eventuella konsekvenser i samband med missbruk eller olovligt bruk av mitt företags inloggningsuppgifter. Vid misstanke om missbruk kan inloggningen stängas av utan förbehåll.

Fraktvillkor Sverige
Webshop Kostnad Enhetsfrakt
  • 128:- per sändning till företagsadresser inom Svergie med ordinarie fraktsätt.
  • I övriga fall: Från 128:-/kolli till företagsadresser inom Sverige med ordinarie fraktsätt.
  • OBS! Inget fraktbolag garanterar frakttiderna, var ute i god tid med dina beställningar!

För beställda men ej avhämtade sändningar debiteras kunden alla fraktkostnader och tillhörande omkostnader i efterhand.

Fraktvillkor Norge, Danmark och Finland

Leverans sker från dörr till dörr med DPD PostNord DPD utrikes.

  • Taxa för frakt och emballage är 383:-/kolli med maxvikt 30 kg. (Pall till Norge tar c:a en vecka, p.g.a. att momsen skall betalas innan godset lämnas till kund.)
    Tullens avgift på 275:- tillkommer på frakt till Norge och Åland.
  • OBS! Inget fraktbolag garanterar frakttiderna, var ute i god tid med dina beställningar!
Leveransvillkor

Transporterna sker på mottagarens risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren (ex. PostNords chaufför) vid försändelsens mottagande samt till fraktföretaget centralt ex. Via telefon eller hemsida.

Sökning av PostNord Parcel kan göras på www.postnord.se

Reklamationer

Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar från leveransdatum för att beaktas.

Returer

Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas.
Frakter i samband med retur står kunden för. Får ej beläggas med lösen.

Servicekostnad

476:-/påbörjad halvtimme. En undersökningskostnad på 476:- debiteras om varan är felfri.

Huvudservice
Starfelt Company AB, SE-442 40 Kungälv, tel: 0303-245670
Serviceansvarig: Firma Sören Blom Musik Musik.
Servicefrågor besvaras av Sören Blom måndag-tisdag per E-post

Garanti

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom oriktiga ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling/bristfällig montering, felaktigt/ovarsamt handhavande eller bristfälligt underhåll. Garanti gäller endast om köparen reklamerat felet inom skälig tid (normalt 14 dagar) från det han upptäckt eller borde ha upptäckt felet.

Starfelts ansvar omfattar endast avhjälpandet av bristfälligheten på den levererade apparaten. Starfelts ansvar omfattar således ej t.ex. kostnader som förorsakats av eventuellt produktionsbortfall, hyra av ersättningsapparat eller kostnader p.g.a ersättning till tredje man etc, ej heller köparens uteblivna vinst eller annan indirekt förlust.

Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad.

Inköpskvitto samt noggrant ifylld servicerapport måste bifogas.
Servicerapport ifylls på  RMA-ansökan
Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden.
Normala slitagedelar innefattas ej av garanti.
3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

I övrigt hänvisas till garantivillkor enligt LLB2013G.

Integritetspolicy

Läs mer om vår Integritetspolicy

Kreditupplysning

Vid inköpsansökan görs en kreditupplysning för en bedömning.

Priser

Alla priser i SEK. Rätt till prisändringar utan föregående avisering förbehålles.
Angivna priser i denna lista är exkl. moms.

Betalningsvillkor

Kortbetalning, 20 dagar kredit endast till godkända kunder.

ÅF-inloggning

Inloggningen är strikt personlig och får ej lämnas ut. Starfelt Company ansvarar inte för eventuella konsekvenser i samband med missbruk eller olovligt bruk av mitt företags inloggningsuppgifter. Vid misstanke om missbruk kan inloggningen stängas av utan förbehåll.

Fraktvillkor Sverige
Webshop Kostnad Enhetsfrakt
  • 128:- per sändning till företagsadresser inom Svergie med ordinarie fraktsätt.
  • I övriga fall: Från 128:-/kolli till företagsadresser inom Sverige med ordinarie fraktsätt.
  • OBS! Inget fraktbolag garanterar frakttiderna, var ute i god tid med dina beställningar!

För beställda men ej avhämtade sändningar debiteras kunden alla fraktkostnader och tillhörande omkostnader i efterhand.

Fraktvillkor Norge, Danmark och Finland

Leverans sker från dörr till dörr med DPD PostNord DPD utrikes.

  • Taxa för frakt och emballage är 383:-/kolli med maxvikt 30 kg. (Pall till Norge tar c:a en vecka, p.g.a. att momsen skall betalas innan godset lämnas till kund.)
    Tullens avgift på 275:- tillkommer på frakt till Norge och Åland.
  • OBS! Inget fraktbolag garanterar frakttiderna, var ute i god tid med dina beställningar!
Leveransvillkor

Transporterna sker på mottagarens risk. Förkommet eller skadat gods reklameras av mottagaren till fraktföraren (ex. PostNords chaufför) vid försändelsens mottagande samt till fraktföretaget centralt ex. Via telefon eller hemsida.

Sökning av PostNord Parcel kan göras på www.postnord.se

Reklamationer

Anmärkningar mot leverans eller faktura skall göras inom 8 dagar från leveransdatum för att beaktas.

Returer

Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. Varan skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas.
Frakter i samband med retur står kunden för. Får ej beläggas med lösen.

Servicekostnad

476:-/påbörjad halvtimme. En undersökningskostnad på 476:- debiteras om varan är felfri.

Huvudservice
Starfelt Company AB, SE-442 40 Kungälv, tel: 0303-245670
Serviceansvarig: Firma Sören Blom Musik Musik.
Servicefrågor besvaras av Sören Blom måndag-tisdag per E-post

Garanti

1 års garanti mot fabrikations- och materialfel, om ej annat anges. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom oriktiga ingrepp i apparaten, felaktig inkoppling/bristfällig montering, felaktigt/ovarsamt handhavande eller bristfälligt underhåll. Garanti gäller endast om köparen reklamerat felet inom skälig tid (normalt 14 dagar) från det han upptäckt eller borde ha upptäckt felet.

Starfelts ansvar omfattar endast avhjälpandet av bristfälligheten på den levererade apparaten. Starfelts ansvar omfattar således ej t.ex. kostnader som förorsakats av eventuellt produktionsbortfall, hyra av ersättningsapparat eller kostnader p.g.a ersättning till tredje man etc, ej heller köparens uteblivna vinst eller annan indirekt förlust.

Under garantitiden står vår verkstad, eller av oss anvisad verkstad ovan, för reparationen. Vara som returneras för garantireparation skall vara väl emballerad.

Inköpskvitto samt noggrant ifylld servicerapport måste bifogas.
Servicerapport ifylls på  RMA-ansökan
Kunden står för frakten till oss. Vi står för frakten till kunden.
Normala slitagedelar innefattas ej av garanti.
3 månaders garanti på produkter som används i uthyrningssyfte/yrkesmässig användning.

I övrigt hänvisas till garantivillkor enligt LLB2013G.

Innehållsförteckning