favorite_border
manage_accounts
Distributör Audiovisuell Teknik
        • Nästa events och utbildningar

  • Webshop
  • Utbildningsplattform

Distributör av audiovisuell teknik

        • Nästa events och utbildningar

  • Webshop
  • Utbildningsplattform

Service – RMA

Viktig information om Service och RMA-ansökan

  1. Ansökan och RMA-nummer

Efter att vi har granskat din RMA-ansökan får du ett RMA-nummer via e-post. Använd detta nummer när du skickar in produkten.

OBS! Produkter utan RMA-nummer hanteras sist i kön.

  1. Giltighetstid för RMA-nummer

RMA-numret är giltigt i 8 dagar. Produkterna måste ha anlänt till Starfelt Company AB inom denna period; annars hanteras de endast i mån av tid.

 

Så skickar du in din produkt för service:

  • Packning: Kunden ansvarar för att produkten är korrekt förpackad enligt fraktföretagets anvisningar för att minimera risken för skador under transport.
    OBS! Rök- och hazemaskiner måste tömmas på vätska innan frakt.
  • Fraktadress: Fraktadressen får du tillsammans med ditt RMA-nummer.
  • Fraktkostnader: Kunden betalar för frakten till oss, medan vi står för returfrakten. För felfria produkter eller vid användarfel debiteras kunden även för returfrakten.

 

Serviceprocess:

  • Test och undersökning: Vi testar produkten baserat på din felbeskrivning. För felfria produkter eller fel som uppstått på grund av felaktig användning debiteras en undersökningsavgift på 476:- exkl. moms, samt serviceavgift och returfrakt.

 

Garantiinformation:

  • 5 års garanti: på Audac och CYP.
  • 1 års garanti: På alla övriga produkter.
    • Gäller för fabrikations- och materialfel, under förutsättning att inköpsbevis bifogas. Garantin omfattar inte fel som uppstår genom ingrepp, felaktig installation eller handhavande.
  • 3 månaders garanti: Gäller för produkter i uthyrning eller yrkesmässigt bruk.
  • Garanti på reparationer: 3 månaders garanti gäller för utförda reparationer.

 

Kostnader:

  • Undersökningskostnad: 476 kr exkl. moms
  • Serviceavgift: 476 kr exkl. moms per påbörjad halvtimme

För vidare information, se LEVERANSBESTÄMMELSER LLB2003ÅF

Innehållsöversikt

1. Hur ansöker jag om ett RMA-nummer?

Efter att du har skickat in din RMA-ansökan och vi har granskat den, kommer du att få ett RMA-nummer via e-post. Använd detta nummer när du skickar in din produkt för service.

2. Vad händer om jag skickar in min produkt utan ett RMA-nummer?

OBS! Produkter utan RMA-nummer hamnar sist i kön och hanteras endast i mån av tid.

3. Hur länge är ett RMA-nummer giltigt?

RMA-numret är giltigt i 8 dagar. Produkten måste ha anlänt till Starfelt Company AB inom denna period, annars hanteras den i mån av tid.

4. Hur ska produkten packas vid frakt?

Kunden ansvarar för att produkten är korrekt förpackad enligt fraktföretagets anvisningar för att minimera risken för skador under transport. OBS! Rök- och hazemaskiner måste tömmas på vätska innan frakt.

5. Var hittar jag fraktadressen?

Fraktadressen skickas till dig tillsammans med ditt RMA-nummer.

6. Vem betalar frakten?
  • Kunden betalar för frakten till oss.
  • Vi betalar för returfrakten till kunden.
  • Vid felfria produkter eller om felet uppstått genom felaktig användning debiteras returfrakten till kunden.

 

7. Vad ingår i serviceprocessen?

Vi testar produkten baserat på din felbeskrivning. För felfria produkter eller fel som uppstått på grund av felaktig användning debiteras en undersökningsavgift på 476:- exkl. moms, samt serviceavgift och returfrakt.

8. Vad täcker garantin?
  • 1 års garanti gäller för fabrikations- och materialfel om inköpsbevis bifogas. Garantin täcker inte skador som uppstått genom ingrepp i produkten, felaktig installation eller felaktig användning.
  • 3 månaders garanti gäller för produkter som används i uthyrning eller yrkesmässigt bruk.
  • Garanti på reparationer gäller i 3 månader från reparationens utförande.

 

9. Vad händer om jag skickar in en felfri produkt eller om felet beror på felaktig användning?

Om produkten är felfri eller om felet beror på felaktig användning debiteras en undersökningsavgift på 476:- exkl. moms, samt eventuell serviceavgift och returfrakt.

10. Vilka kostnader tillkommer för service?
  • Undersökningskostnad: 476:- exkl. moms.
  • Serviceavgift: 476 kr exkl. moms per påbörjad halvtimme.

RMA-ansökan

❗En ansökan per produkt

Sekretessinformation

Den här webbplatsen använder cookies för att göra din kundupplevelse bättre. När du fortsätter att använda webbplatsen godtar du vår användning av cookies. Om du vill ha mer information besök vår sida om Cookies & Intergritetspolicy