Kundservice

Leveranser

Nya regler för tyngre gods och tyngre kolli / paket fr.o.m. 1/1-2024:
Det betyder att varje kolli / paket behöver vägas upp individuellt: Samt att blandade leveranser där ett eller flera kollin över 20 kilo inte längre är möjligt: 

Hur påverkas jag som kund av detta?

  • Detta kan innebära att en beställning kan behöva delas i två separata beställningar (fraktkostnaden blir dock densamma som vid en beställning).
  • Vi kan ibland pga. Invägning av varje kolli, inte hinna att leverera ut alla beställningar samma dag som de beställdes.
  • Komplettering i efterhand av en redan lagd order kan ej göras utan ses som en ny order (på anledning av viktinvägning, antal kollin mm.)


Självklart så gör vi allt vi kan, för att dessa nya tidskrävande regler skall påverka dina leveranser så lite som möjligt. Vi är också mycket tacksamma om tidsberoende beställningar läggs i så god tid som möjligt, allt för att undvika tidsnöd och förseningar.

Vid order i webshop erbjuder vi enhetsfrakt: Gäller per order och företagsadress inom Sverige samt endast till företagskunder med ordinarie fraktsätt.

Vid övriga fall går det bra att skriva i meddelanderutan vid ordertillfället.

Vi skickar oftast samma dag som ordern är lagd inom rimlig tid. De flesta orders skickas med PostNord och leverereras oftast inom 1-2 dagar. Inget fraktbolag garanterar leveranstider, var ute i god tid med dina beställningar!

När dagens upphämtning är gjord skickas leveransavisering i form av en följesedel per e-post till angiven kontakt på ordern. Kolli-id hittar du alltid på följesedeln.

Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum. 

Produkten skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Returnr ska märkas tydligt tex. på adresslappen.

Frakter i samband med retur står kunden för. Får ej beläggas med lösen.
 
 

Service

Telefontider tisdag och onsdag mellan 10:00-12:00

Mer info hittar du under Kontakta oss

Besök sidan Service – RMA där gör du en ansökan.

Efter att du har ansökt via formuläret får du ett RMA-nummer skickat till din e-post. Använd detta nummer när du skickar in produkten.

OBS! Produkter utan RMA-nummer hanteras sist i kön.

Signalgatan 11, 442 40 Kungälv
 
 

Webshop

Du hittar länken ”Glömt ditt lösenord?” nedanför logga in knappen. Du kan också använda den här länken Glömt ditt lösenord

 
 

Som huvudanvändare går du till kontoinställningar där hittar du rubriken hantera användare.

 

 

Lägg till extra användare

  1. Fyll i namn, e-postadress och välj behörighetsnivå.

  2. Klicka på skapa användare.

 

Ett automatiskt e-postmeddelande med inloggningsuppgifter skickas till användaren direkt. 

Är du befintlig kund: kontakta oss på info@starfelt.se eller ring 0303-24 56 70 så hjälper vi dig att aktivera kontot, vänligen ange ditt kundnummer.

Är du inte kund idag? Vänligen gör en ansökan under Bli kund när du är godkänd skickas en inloggning till vår B2B-webbshop.

Ekonomi

  1. Använd nästa gång du betalar en faktura. Ange det fakturanummer som du skall betala, ange också det fakturanummer som din kredit/tillgodo har. Betala in mellanskillnaden.
  2. Du kan alltid be om att få din kredit/tillgodo utbetald. Maila då till ekonomi@starfelt.se Ange ditt kundnummer, fakturanummer, summa och till vilket bankgiro eller bankkonto som du vill att vi gör utbetalningen t