Kundservice
Leveranser
Nya regler för tyngre gods
Nya regler för tyngre gods och tyngre kolli / paket fr.o.m. 1/1-2024:
Det betyder att varje kolli / paket behöver vägas upp individuellt: Samt att blandade leveranser där ett eller flera kollin över 20 kilo inte längre är möjligt:
Hur påverkas jag som kund av detta?
- Detta kan innebära att en beställning kan behöva delas i två separata beställningar (fraktkostnaden blir dock densamma som vid en beställning).
- Vi kan ibland pga. Invägning av varje kolli, inte hinna att leverera ut alla beställningar samma dag som de beställdes.
- Komplettering i efterhand av en redan lagd order kan ej göras utan ses som en ny order (på anledning av viktinvägning, antal kollin mm.)
Självklart så gör vi allt vi kan, för att dessa nya tidskrävande regler skall påverka dina leveranser så lite som möjligt. Vi är också mycket tacksamma om tidsberoende beställningar läggs i så god tid som möjligt, allt för att undvika tidsnöd och förseningar.
Enhetsfrakt
Vid order i webshop erbjuder vi enhetsfrakt: Gäller per order och företagsadress inom Sverige samt endast till företagskunder med ordinarie fraktsätt.
Vid övriga fall går det bra att skriva i meddelanderutan vid ordertillfället.
Vilka leveranstider har ni
Vi skickar oftast samma dag som ordern är lagd inom rimlig tid. De flesta orders skickas med PostNord och leverereras oftast inom 1-2 dagar. Inget fraktbolag garanterar leveranstider, var ute i god tid med dina beställningar!
Var hittar jag mitt kolli-id
När dagens upphämtning är gjord skickas leveransavisering i form av en följesedel per e-post till angiven kontakt på ordern. Kolli-id hittar du alltid på följesedeln.
Hur gör man en retur
Retur får endast ske vid särskild överenskommelse med erhållet returnummer och inom 8 dagar efter leveransdatum.
Produkten skall vara i nyskick, komplett (med plastpåsar, manual m.m.) och förpackad i originalförpackningen, försluten med neutral tejp, med en yttre kartong som skydd. Följesedel eller faktura skall bifogas. Returnr ska märkas tydligt tex. på adresslappen.
Vem står för frakten vid retur
Service
Vilka tider kan jag kontakta service
Telefontider tisdag och onsdag mellan 10:00-12:00
- Vid service frågor: service@starfelt.se
- Tekniska frågor: support@starfelt.se
Mer info hittar du under Kontakta oss
Hur gör jag för att skicka en produkt till service
Besök sidan Service – RMA där gör du en ansökan.
Efter att du har ansökt via formuläret får du ett RMA-nummer skickat till din e-post. Använd detta nummer när du skickar in produkten.
OBS! Produkter utan RMA-nummer hanteras sist i kön.
Till vilken adress skickar jag en service
Webshop
Hur återställer jag lösenordet
Du hittar länken ”Glömt ditt lösenord?” nedanför logga in knappen. Du kan också använda den här länken Glömt ditt lösenord
Hur lägger jag till fler användare
Som huvudanvändare går du till kontoinställningar där hittar du rubriken hantera användare.
Lägg till extra användare
Fyll i namn, e-postadress och välj behörighetsnivå.
Klicka på skapa användare.
Ett automatiskt e-postmeddelande med inloggningsuppgifter skickas till användaren direkt.
Hur får jag en inloggning till webshop
Är du befintlig kund: kontakta oss på info@starfelt.se eller ring 0303-24 56 70 så hjälper vi dig att aktivera kontot, vänligen ange ditt kundnummer.
Är du inte kund idag? Vänligen gör en ansökan under Bli kund när du är godkänd skickas en inloggning till vår B2B-webbshop.
Ekonomi
Hur använder jag kredit eller tillgodo
- Använd nästa gång du betalar en faktura. Ange det fakturanummer som du skall betala, ange också det fakturanummer som din kredit/tillgodo har. Betala in mellanskillnaden.
- Du kan alltid be om att få din kredit/tillgodo utbetald. Maila då till ekonomi@starfelt.se Ange ditt kundnummer, fakturanummer, summa och till vilket bankgiro eller bankkonto som du vill att vi gör utbetalningen t